تبلیغات

ابزار رایگان وبلاگ

مقالات مهندسی مکانیک

.:. امروز :
   
 
آرشیو موضوعی
پیوندها
هوندا
تویوتا
عشق پرواز
جنرال موتور
مهندسی مواد
خودروهای عتیقه
مجله آنلاین مکانیک
هواپیماهای جنگنده
مهندسی مکانیک سیالات
آکادمی بین المللی مهندسی
طراحی در مهندسی مکانیک
انجمن مهندسان مکانیک ایران
مهندسی مکانیک ساخت و تولید
سایت کارخانه مرسدس بنز آلمان
استاندارد های مهندسی مکانیک
سایت هیدرولیک و پنوماتیک ایران
جامعه اینترنتی مهندسی مکانیک
انجمن بین المللی مهندسین خودرو
طراحی و انجام محاسبات مهندسی
انجمن تست های غیر مخرب آمریکا
وبلاگ تخصصی مهندسی ساخت و تولید
مهندسی مکانیک و تاسیسات ساختمانی
مهندسی مکانیک خواجه نصیرالدین طوسی
سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران
امكانات
ابر برچسب ها
استاتیک , کنترل کیفیت , دیفرانسیل , طراحی اجزا , خودرو , المان محدود , نصب وتعمیر و نگهداری , اندازه گیری دقیق , طراحی کامپیوتر , طراحی قالب ,

مهندسی مکانیک



بزرگ ترین هلیکوپتر دنیای غرب ( Sikorsky CH-53E Super Stallion )
موضوع مطلب : مقالات مکانیک  ،

بزرگ ترین هلیکوپتر دنیای غرب ( Sikorsky CH-53E Super Stallion )

چگونه می توانید یک خمپاره انداز ۷۲۶۰ کیلوگرمی M198 را به همراه خدمه و مهمات، شبانه از دشتی ناهموار و بدون جاده عبور دهید؟ خب، پیشنهاد ما استفاده از Super Stallion است که لقب بزرگترین و قوی ترین اسب پرنده ارتش آمریکا را دارد.

Sikorsky CH-53E Super Stallion در حقیقت بزرکترین و سنگین ترین هلیکوپتر در دنیای غرب است (حساب شرق با توجه به تجهیزات چین و روسیه، کاملا جدا است). این بالگرد توسط صنایع هوایی Sikorsky Aircraft و بر مبنای طرح هلیکوپتر CH-53D Sea Stallion ساخته شده است. صنایع سیکورسکی اسب پرنده اش را به سه موتور و هفت پره گردان مجهز کرد و قسمت متحرک عقب را هم ۲۰ درجه چرخاند تا قدرت مانور و بلند شدن این پرنده غول پیکر را افزایش دهد. این بالگرد اولین بار در سال ۱۹۸۱ به خدمت ارتش آمریکا در آمد و هنوز هم در نیروی دریایی مهمترین وسیله نقلیه برای جابجایی نیرو، مهمات و تجهیزات به شمار می رود.

Super Stallion در ارتش آمریکا بیشتر با نام Hurricane Maker یا طوفان ساز شناخته می شود. زیرا نیروی گریز از مرکز و جریان هوایی که این غول پرنده هنگام بلند شدن ایجاد می کند، به راحتی می تواند افراد را از جای خود کنده و به اطراف پرت کند. شفت توربوی سه گانه T64-GE-416 آنقدر توانمند است که نیروی لازم برای بلند کردن و انتقال ۵۵ سرباز با ساز و برگ کامل، یا ۱۳۶۰۰ کیلوگرم بار را تامین کند. اگر هم تجهیزات را به زیر هلیکوپتر آویزان کنید، می توانید وزن آنها را تا ۱۶۳۰۰ کیلوگرم افزایش دهید. یعنی اینکه یک کامیون موشک انداز هشت چرخ یا یک هلیکوپتر را به راحتی برای تان جابجا می کند.

CH-53E نسبت به اسبهای قبلی نیروی دریایی آمریکا به شکل قابل توجهی بهبود یافته است. سیستم انتقال نیروی آن قوی تر شده، تیغه های گردان آن از آلیاژ تیتانیوم-فایبرگلاس ساخته شده اند و به سیستم کنترل پرواز خودکار مجهز شده است. سیستم کنترل پرواز دیجیتال این هلیکوپتر از فشار بیش از اندازه خلبان به بالگرد که ممکن است باعث سقوط آن شود، جلوگیری می کند.

این پرنده آهنی بیش از ۳۰ متر طول، ۸.۵ متر ارتفاع و ۱۴۹۰۰ کیلوگرم وزن دارد. با این حال موتورهای قدرتمند CH-53E می توانند تا ۱۷۳ گره (یا ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت) سرعت بگیرند و مسافت تقریبی ۵۵۰ مایل دریایی (۱۰۱۸ کیلومتر) را بپیمایند. این هلیکوپتر به کاهنده های مادون قرمز ویژه ای در انتهای لوله اگزوز موتور مجهز شده که تا حد زیادی ردپای حرارتی این غول پرنده را از بین می برند. این کار تقریبا موشک های زمین به هوای دارای ردیاب حرارتی را از فقل شدن روی این بالگرد، باز می دارد و جان وی را نجات می دهد. اگر هم CH-53E مورد حمله قرار گیرد به سیستم دفاعی chaff dispenser system مجهز بوده و همچنین قسمت های حیاتی و استراتژیک بدنه آن با تیتانیوم و kevlar (نوعی فیبر سنتتیک) پوشانده شده اند.

این هلیکوپتر همچنین به ابزارهایی چون دید در شب، FLIR یا حسگر گرمایی ، Doppler یا کاهنده صدا و رادار جستجوگر زمین مجهز است، که تمامی این ابزارها اطلاعات خود را از طریق صفحه نمایش و کلاه خلبان در اختیار وی می گذارند. اگر هم خلبان مجبور به درگیری و پاسخ به آتش دشمن باشد، دو مسلسل BMG XM218 کالیبر ۵۰ در جلو و یک مسلسل GAU-21 کالیبر ۵۰ در عقب این هلیکوپتر نصب شده اند. همچنین می توان یک موشک ضدهوایی یا دو موشک استینگر AAM هم بر روی این هلیکوپتر سوار کرد.

البته CH-53E علی رغم ماموریت های برجسته ای همچون نجات کارکنان سفارت آمریکا در موگادیشو هنگام شروع جنگ داخلی سال ۱۹۹۱ سومالی، نجات کاپتان Scott O'Grady پس از سقوط هواپیمای اف-۱۶ در ۱۹۹۵ بر فراز بوسنی و یا انجام طولانی ترین عملیات آبی-خاکی تاریخ، با فرود ۶ فروند CH-53E در افغانستان سال ۲۰۰۱، به پایان عمر خود نزدیک شده است. قرار است این هلیکوپتر به زودی با CH-53K جایگزین شود که به موتورهای جدید و پره هایی با آلیاژ جدید و کابین خلبان عریض تر مجهز شده است.

 

منبع : http://narenji.ir/3279

ارسال شده توسط :مهندس کیوان مصطفی پوریان در سه شنبه 12 مهر 1390 | نظرات مهندسین ()

به اشتراک بگذارید :
مطالب گذشته

مورگان آئرو 8
کم مصرف ترین خودرو جهان
خودروی زیبای BMW i8
خودروی مفهومی شگفت انگیز مرسدس بنز
یک خوردروی مفهومی عجیب با دو وضعیت مسابقه و عادی
اولین پای مصنوعی رباتیک که کاملا خودکار عمل می کند
خودروهای اسپرت
طرح آینده از هوندا
فضایی ترین خودروی آینده
Alienware MK2 خودرویی که رشد می کند !
ابر خودرو Venom GT رکورد بوگاتی را شکست
محصول جاسوسی ارتش آمریکا
رادیاتور - سیستم خنک کننده (Cooling System)
خودرویی که هرگز چپ نمی کند i-Road
ربات فضانورد ناسا در حال کار
لایکان ۳,۴۰۰,۰۰۰ دلاری، رقیب بوگاتی ویرون، ساخت خاورمیانه
ماسک جدید ناسا
هواپیمای قاهر
خودروی که تبدیل به قایق موتوری می شود
حشره میتسوبیشی
ربات پرنده + فیلم
بمب الکترومغناطیسی Electromagenetic Bomb
تولید برق از ویروس
شاهکار مرسدس بنز SLS AMG
آئودی از هفت فناوری جدید خود برای خودروهای آینده رونمایی کرد
معرفی برخی از نرم افزار های رشته مکانیک
مجموعه فیلم های آموزشی کتیا
چگونه یک موشک بسازیم
طراحی لاستیک خود باد شونده
ایده اتومبیل جدید نیسان با پنلی از تبلت

آرشیو ماهانه
اردیبهشت 1394
دی 1393
فروردین 1393
مهر 1392
مرداد 1392
خرداد 1392
فروردین 1392
بهمن 1391
آذر 1391
مهر 1391
شهریور 1391
مرداد 1391
فروردین 1391
دی 1390
آبان 1390
مهر 1390
شهریور 1390
مرداد 1390
نظر سنجی
+ رشته تحصیلی شما چیست؟
-
-
-
-
-
آمار کلی سایت
نویسنده مهندس کیوان مصطفی پوریان

آمار سایت بازدید های امروز :
بازدید های دیروز :
بازدید های این ماه :
بازدید های ماه قبل :
کل بازدید ها :
تعداد کل مطالب :

اطلاعات بیشتر


صفحات دیگر سایت
معرفی مدیر سایت, ارسال پیام به مدیر سایت,
تبلیغات
,